20 kwietnia 2009

Scribbling Idiots - The Have Nots (2007)


Pod niezbyt zachęcającą nazwą składu kryją się takie postacie jak JustMe, Cas Metah, Theory Hazit, Wonder Brown i Mouth Warren. Żaden z nich raczej fejmem nie jest, ale czy trzeba być sławnym by nagrać dobrą płytę? Wręcz przeciwnie raczej. Brak rozpoznania zazwyczaj zwiększa szansę na sukces w tej kwestii. Bazgrzący idioci wydali cd będące miksem bystrych punchline'ów i tekstów o pozytywnym zabarwieniu. Wszystko tutaj - już raczej dane było nam usłyszeć, ale solidnie pojechane zwrotki i bity, pozwalają przymknąć oko na lekką wtórność warstwy lirycznej.

Podkłady to fundament płyty - aspekt sprawiający, że robi mi się cieplej trochę na jej myśl. Bity to fenomenalny pokaz umiejętności producenckich. Utrzymane w spokojnym, jazzowym klimacie, pełne wokalnych sampli z vintage'owych kawałków, nasycone wyrafinowanym, miejskim vibem. Coś pięknego. Wersja instrumentalna albumu hula u mnie prawie tak często jak sam album, a zdarza mi się to naprawdę rzadko. Dodam, że w produkcji dwóch kawałków maczali palce członkowie Cunninlynguists.

'The Have Nots' to debiut w klasycznym stylu. Debiut, który powinien leżeć na Twoim dysku już w 07'. Zaufaj mi i nadrób zaległości. Jeśli jestem mało przekonujący to uwierz Masta Ace'owi, który na swoim featuringu leci tak: “Scribbling Idiots, this is real hip-hop over here!”. Czarni się znają przecież.

Traklista:
  1. Have Nots
  2. More Than Crew
  3. That's Life
  4. Where I'm Going
  5. Almost Famous
  6. Is That You?
  7. Start Livin
  8. Easily A Muse
  9. Don't Settle
  10. Alexithymia
  11. Publicity Stunt Doubles (Ft. LMNO)
  12. Residual
  13. Moonlighting
  14. Told You So (Ft. Masta Ace)
  15. Eseye

5 komentarzy:

  1. Płytka konkret :)

    OdpowiedzUsuń
  2. takie bity sa czarodziejskie :] uwielbiam taki rap oby tego jak najwiecej było;)dzieki za wstawke;]

    OdpowiedzUsuń
  3. jak dla mnie całkiem fajna płyta, lubie tego typu albumy. Nie wiem czemu trochę kojarzy mi się to z pierwszymi płytami Looptroopów.

    Może by wrzucić na bloga coś od Army of the Pharaohs albo Jedi Mind Tricks? A najlepiej to Boy-Cott-In the Industry Classified'a bo nigdzie nie mogę znaleźć tej płytki a te z bloga są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. http://rapidshare.com/files/85908824/Boy-Cott-In_the_Industry.rar
    po kropce wpisz rar

    OdpowiedzUsuń
  5. No mi tez płyta przypadła do gustu :-) Zajebistą robotę odwalasz z tym blogiem tak w ogóle. Gratulować.

    OdpowiedzUsuń