14 listopada 2009

Chiddy Bang - Swelly Express (2009)

Wywodzący się z Philly skład został zauważony przez szersze grono słuchaczy dzięki promocji ze strony Pretty Much Amazing!, strony odpowiedzialnej między innymi za hype The Cool Kids. Słyszałem porównania Chiddy Bang właśnie do nich - nie są one zbyt trafne ale mogą łatwo zobrazować twórczość grupy przed jej ogarnięciem.

Droga, którą obrali jest dosyć nietypowa. Poza solidnymi flow i dobrymi tekstami, charykteryzują się bowiem oryginalnym podejściem do samplingu - remixują i samplują najpopularniejsze bangery z gatunków jak indie pop czy electro. 'Kids' na samplach z kawałka MGMT o tym samym tytule to murowany blow up.

Wrzucałem ostatnio zbiór nie wydanych na niczym utworów składu, dostępnych za darmo w interecie. Tych, którym materiał podszedł jestem szczęśliwy zawiadomić (dzięki za cynk t) że Chiddy Bang wydał oficjalny mixtape pod patronatem Crook and Castles, Pretty Much Amazing i OnSmasha. Na płycie znajduje się trochę zbędnych skitów i 3 znane już dobrze kawałki, ale tak czy siak naprawdę warto to ściągnąć. Dodam na koniec, że na jednym z premierowych numerów udziela się Black Thought, wrzuciłem kawałek do przesłuchania.

Traklista:
  1. Get Up In The Morning
  2. Never
  3. Danger Zone
  4. Fresh Like Us
  5. Now U Know (feat. Jordan Brown)
  6. Welcome To Major Label Inc (Skit)
  7. Truth (feat. Passion Pit)
  8. Meet Mike Hoffman (Skit)
  9. Pro’s Freestyle 1.0
  10. Awesome (Skit)
  11. Dream Chasin’
  12. Silver Screen
  13. Slow Down (feat. Black Thought & elDee The Don)
  14. Decline
  15. Call (Skit)
  16. The Opposite Of Adults (KIDS)
  17. Voicemail (Skit)
  18. All Things Go


DOWNLOAD

5 komentarzy:

  1. Osiemnasty track na samplu z Sufjana Stevena czyli taki indie folk, w którymś kawałku slyszałem też Ratatat , ogólnie to dużo znajomych motywów , ale bliżej nie jestem w stanie określić. Brakuje mi przypisów w tytułach z czego samplowali.

    elo, elo

    OdpowiedzUsuń
  2. a i jeszcze , polecam

    Ratatat - Remixes Vol. 2 [2007]

    "nigery na bitach indi ;)" jak mój ziomek kiedyś to określił

    OdpowiedzUsuń
  3. jak na razie mam tylko pierwszy track ktory mnie rozwalił na kawałki! dzięki za pełny album. pozdrooo

    OdpowiedzUsuń
  4. mógłbyś to wrzucić jeszcze raz? bo wygasło już chyba

    OdpowiedzUsuń
  5. gdzie moge znalesc link do pobrania plyty?

    OdpowiedzUsuń