18 lutego 2010

Freeway and Jake One - Stimulus Package (2010)

Długogrające połączenie sił Freewaya i Jake'a to bez dwóch zdań scenariusz wymagający uwagi od każdego fana gatunku. Ja dla wydawnictwa miałem jej więcej niż Ryszard Cebula, bo będąc wielkim fanem muzyki Freewaya - jestem jednocześnie hejterem syntetycznych bitów, które w pełni wypełniały zeszłoroczny album rapera. Singiel i wieść o albumie wyprodukowanym w całości przez Jake'a był dla mnie więc przedwczesnym prezentem świątecznym od brodatego. (Rapera - w Mikołaja nie wierzę od kiedy mam młodszą siostrę i przebieram się za typa co grudzień.) Collabo zapowiadało się świetnie, co potwierdzi każdy kto słyszał choćby występy gościnne Freezera na wydanym w 2008 'White Van Music' Jake'a. Nie trzeba było być Marią Curie Skłodowską by już wtedy wyczuć chemię egzystującą pomiędzy artystami.

Wszystkim kojarzącym klimatyczny singiel 'Know What I Mean' nie muszę chyba mówić, że ex-reprezentant armii Jaya pod rękę z producentem Fiftiego obudzili wszędzie spore pokłady zainteresowania. Fakt - tematyka utworu już po prostu była, a zawarte w nim teksty wniosły tyle nowego, co zaopatrzeniowcy second-handów. Jednak bogaty w urok, używający swojego wokalu jak instrumentu Freeway - dopełniając solidny bit, który został oparty na dobrze dobranym, wokalnym samplu, zgasił w zarodku wszelkie 'ale'. Sprawił, że kawałek przeleciał w moim odtwarzaczu co najmniej kilka godzin i narobił mi sporych oczekiwań odnośnie 'The Stimulus Package'.

Oczekiwań, które zostały sowicie zaspokojone. Freeway jak to zwykle bywa w jego przypadku żąda skupienia od słuchacza już samą swoją osobą. Jego gruba, basowa barwa fantastycznie komponuje się z klasycznymi, naturalnie brzmiącymi podkładami reprezentanta G-Unit. Warstwa liryczna jest raczej uboga jak na ambitną wytwórnie jaką jest Rhymesayers. Teksty nie są słabe, ale tematyka utworów męczy przez wtórność i typowe dla 'czarnej' twórczości tematy kawałków - Freeway nawija głównie o pieniądzach, narkotykach, osiedlowej mentalności i tego typu bzdurach. Mi to jednak nie przeszkadza, ponieważ typ jest tak charyzmatyczny, że gdyby zaczął tłumaczyć mi, że analfabetyzm to choroba przenoszona drogą płciową - dałbym mu skończyć.

Nie wiem co mam pisać, bo a albumie już długo przed jego premierą słyszała raczej większość. Powiem tylko, że jest tak jak się spodziewałem, nawet lepiej. Ten dziwny na pierwszy rzut oka crossover to strzał w środek tarczy i z całą pewnością najlepsza pozycja w dyskografii Freezera.

Track: Throw Your Hands Up
Video: Know What I Mean

Traklista:
  1. Stimulus Intro (feat. Beanie Sigel)
  2. Throw Your Hands Up
  3. One Foot In
  4. She Makes Me Feel Alright
  5. Never Gonna Change
  6. One Thing (feat. Reakwon)
  7. Know What I Mean
  8. The Product
  9. Microphone Killa (feat. Young Chris)
  10. Follow My Moves (feat. Birdman)
  11. Sho' Nuff (feat. Bun B)
  12. Freekin' The Beat (feat. Latoiya Williams)
  13. Money (feat. Omillio Sparks & Mr. Porter)
  14. Free People
  15. Stimulus Outro


DOWNLOAD

8 komentarzy:

  1. Dobry album, też czekałem na niego z wypiekami. Niestety za wiele się spodziewałem, szczególnie po Know What I Mean (najlepszy track na albumie wg. mnie). Płyta dobra, ale nie powala na kolana.

    OdpowiedzUsuń
  2. dobra płyta na dobrych kurwa bitach

    OdpowiedzUsuń
  3. nie jest to prowokacja, ale płyta zupełnie mi sie nie podoba, mam nadzieje ze rok 2010 bedzie bardziej syty jeśli chodzi o rap płyty.Tak na marginesie pytanie do ekspertów co sądzicie o Three Six Mafia feat Tiesto Feel it, bo mnie zabiło, mniemam ze preferują nową formę komercji..a gdzie takie kawałki jak Late nite tip. Jakas konkluzja?

    OdpowiedzUsuń
  4. http://www.youtube.com/watch?v=atbbdMaT4vw
    w kwestii rozkminek na blogowych komentarzach przy poprzednich wrzutach
    -kinia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. coś dawno nie było nic nowego :)

    ja polecam od siebie nowy album M-Phazes, dla fanów australijskiego rapu, poniżej link:

    http://rapidshare.com/files/355791309/M-Phazes-Good_Gracious-2010-FRAY.rar

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja polecam sprawdzic nowy material, ktory wyszedl przed wczoraj od Grieves'a. "Confession of Mr.Modest" dla mnie slabego kawalka, a tracki z Cunninlynguists czy P.O.S. miazga ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Mialo byc 'dla mnie bez slabego kawalka', sory za blad ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. nie ma new upa;(((

    OdpowiedzUsuń