22 października 2009

Shameless - Smokers Die Younger (2007)

Shameless to pochodzący z Londynu mc, który pierwszą popularność zyskał dzięki dobrze przyjętemu nawinięciu pod podkład z 'When the Sun Goes Down' Arctic'ów, potem po kilku udanych występach gościnnych można powiedzieć, że zadomowił się na angielskiej scenie i rozbudził oczekiwanie na długogrający debiut.

Przyznam się, że wszystkie te informacje przeczytałem w jakiejś jego biografii. Już po przesłuchaniu płyty, na którą trafiłem czystym przypadkiem, bo mimo wielkiego zajarania angielskim akcentowaniem to nie znam się ani trochę na ich scenie. Jestem wręcz uprzedzony do niej przez dyskotekowe podkłady i nierówne nawijanie pod nie.


'Smokers Die Younger' powyższe nie dotyczy. Jest to klasyczny, stary, dobry hip-hop. LP to zbiór fantastycznie dobranych pętli z guest appearance'mi dobrze dopasowanych wokalnych sampli. Pętle te okraszone dobrymi tekstami nawijanymi charyzmatycznym, silnym i nie pozbawionym angielskiego akcentu głosem tworzą naprawdę mocny materiał.

Różnorodność jest wielkim atutem albumu. Zmiany nastroju zaskakują jak polska jesień '09: imprezowe petardy jak najżywszy na albumie 'No Hats No Trainers' czy wrzucony niżej 'Start Moving' leżą obok nawiniętego koło nostalgicznego pianinka, przygnębiającego storytellingu w 'Die Young', który wraz z lekko rock'owym 'Get Away' jest moim faworytem z cd'ka.


Podsumowując to nie chce mi się podsumowywać, ale ogarniacie chyba, że polecam mocno, chociażby po tym jak się rozpisałem.

Traklista:
  1. Intro (Pass The Light)
  2. Everyday (In A Broken Dream)
  3. Dead Superstars feat. The Paddy Ragga Band
  4. Addicted
  5. No Hats No Trainers feat.Plan B
  6. For My People Who ...
  7. Live Fast feat.Lowkey & TB
  8. Die Young (Feel No Pain)
  9. Some Things
  10. Get Away
  11. The Calling
  12. Bless, The Remix feat.MG, Seanie T & TB
  13. Flowers By The Roadside
  14. Start Moving feat.TB
DOWNLOAD

3 komentarze: