29 marca 2010

Seth Sentry - The Waiter Minute EP (2008)

'The Waiter Minute' to debiutancka epka newcomera z Melbourne. Skromne 5 numerów jest niezaprzeczalnie wadą albumu. Jedyną wadą. Biorąc pod uwagę moje osobiste upodobania oczywiście. Nie zauważyłem jednak narzekania na australijskie akcenty w komentarzach, więc myślę, że większość pożyczy ode mnie punkt widzenia. Łagodna, wolna barwa głosu Seth'a w połączeniu ze spokojnymi, relaksującymi bitami tworzy doskonały całokształt od którego trudno jest się uwolnić.

Naprawdę ciężko mi wymienić wszystkie plusy tego krążka. Brzmienie o którym wspomniałem chyba w największym stopniu stoi za moją przychylnością. Za bity odpowiada Matik - chociaż niezbyt popularny to naprawdę utalentowany producent z miasta Seth'a. Bity nadzwyczajnie dopełniają emocje zawarte w warstwie lirycznej. Łatwo jest sobie wyobrazić np. scenerię opisaną w 'The Waitress Song' dzięki melodyjnemu, spokojnemu podkładowi, którego wielkim plusem jest prostota pozwalająca na pozostanie tłem dla wpływającego na wyobraźnie tekstu.

Liryka to kolejna ze sfer stojących za jakością materiału. Teksty są bardzo dobre i co najważniejsze - tematyka utworów jest naprawdę interesująca. Seth już w pierwszym kawałku daje słuchaczom do zrozumienia, że jest znakomitym tekściarzem. 'Simple Game' opowiada o materializmie i pragnieniu wyzwolenia się z trybów obracających naszą planetą. Temat może trochę pospolity, ale sposób jego przedstawiania zasługuje jednak na wielkie uznanie. Sytuacja wygląda tak samo w 'Warm Winter' mówiącym o terroryźmie i 'Strange Lot', mega klimatycznym kawałku opisującym trywialność drzemiącą w przepełnionej rutyną codzienności.

Słowem zakończenia powiem tylko tyle, że planowałem zamknąć dzisiejszego posta w jednym akapicie. Gwarantuję... nie, nie gwarantuję, bo nie zamierzam zwracać nikomu hajsu za transfer, ale jeśli nie jesteś uprzedzony do australijskich końcówek to najprawdopodobniej zakochasz się w tym albumie.

Video: Brak
Track: Strange Lot

Traklista:
  1. Simple Game
  2. The Waitress Song
  3. Warm Winter
  4. Train Catcher
  5. Strange Lot
DOWNLOAD

16 komentarzy:

  1. Zajebista EPka. Dorwałem ją jakiś czas temu i katuję :). The Waitress Song imho najlepszy kawałek na płycie.

    OdpowiedzUsuń
  2. train catcher rozpierdol, akurat mi się wpasował w sytuację niestety

    OdpowiedzUsuń
  3. Janusz zapodaj Illy'ego "long story short", ktoś tu polecił w komentarzu (muzycznie troche jak the in crowd kidz in the hall) świetna płyta, jaram się nisamowicie:D



    Zdrawko out

    OdpowiedzUsuń
  4. podobno jest nowa plyta The Let Go - Morning Comes; jesli zlozy sie pre-order to od razu dostaje sie album w wersji mp3, a plytke za pare tygodni/ przeszukalem net ale nie znalazlem, jakby ktos znalazl to zapoda niech linkiem :)

    http://www.myspace.com/theletgocrew - a tu promujący kawałek

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno wrzucę Illyego, bo jaram się też. Z tym, że nie wiem kiedy, bo mam plan na parę innych płyt wcześniej. Razem z Herdem miałem wrzucić np. solówkę Urthboya, ale jak zwykle zabrakło mi 'weny' i chęci. Dziś wieczór coś napiszę na pewno. Przy okazji - czyta mnie ktoś w ogólę? Bo gdybym skrócił posty do kilku zdań - zwiększyłaby się częstotliwość wrzutów.

    Gawi jaaaaaram się. Bardzo. Też nigdzie tego nie widzę, ale planuje sprawdzać parę razy dziennie. Dzięki za info.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja czytam. Chociaż jakbyś nic nie pisał to też bym ściągał, ale zawsze dużo przyjemniej słucha się płyty, gdy do niej wcześniej zachęcisz :).

    Btw, był ktoś na koncercie Method Mana ? Zajebisty koncert był, żałujcie jeśli nie byliście ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też czytam, jesteś młodszy grubo ode mnie ale dobrze że jest pokolenie którzy nie wybierają fajnej muzyki, tylko dobrą muzykę. Duży plus!

    OdpowiedzUsuń
  8. nie skracaj, mówiłam, że Twoje recki to wyjebka!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytamy:) Dlatego śledzę Twojego bloga, był zdaje się holenderski blog thedicegame (niestety już go nie ma) koleś zawsze napisał kilka słów o płycie co mi się podobało + jest to też jakaś edukacja (ja np się doszkoliłem z atmosphere\rhymesayers)

    Zdrawko out

    OdpowiedzUsuń
  10. Nowy Murs Na Beatch od 9th Wondera!!;)))

    http://rapidshare.com/files/372085644/mu.rar

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie ma problemu koleżko.

    http://sharebee.com/5fe7cc04

    OdpowiedzUsuń
  12. Link wyżej to nowy The Let Go.

    Zajebiście duże dziękuje Pein!

    OdpowiedzUsuń
  13. ja czytam. tak w ogole to wyszlo nowe the optimen, murs z 9th wonderem i little brother. pozdro

    OdpowiedzUsuń
  14. Pisz stary i się nie łam, ode mnie też jesteś młodszy ale solidnie mnie zaskoczyłeś, wiec trzymaj fason dalej.

    Swoją drogą wrzutów mogłoby być więcej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Janusz zapodaj Illy'ego "long story short", ktoś tu polecił w komentarzu (muzycznie troche jak the in crowd kidz in the hall) świetna płyta, jaram się nisamowicie:D


    nie ktos a adam :)

    OdpowiedzUsuń